maandag 16 november 2009

Keukens Bruynzeel


Wat een JOKE! Vriendelijk zijn ze er wel (vriendelijker dan bij Dovy), maar in godsnaam: DUUR!

Voor exact dezelfde keuken als die van dovy, maar met de meest goedkope materialen van Bruynzeel: 23000 euro.... Enige verschil was dat ze bij Bruynzeel een werkblad in composiet hadden gebruikt voor de offerte (wat we dus al niet gevraagd hadden)

Gelukkig voor ons konden ze ons nog wel wat korting (20%) geven en hebben ze het composietwerkblad omgezet in een laminatenwerkblad. De vriendelijke mevrouw heeft ons nadien nog opgebeld om te zeggen dat de computer een rekenfout had gemaakt en dat de offerte uiteindelijk op 16700 euro uitkwam.

Oke iets goedkoper dan Dovy, maar een heel stuk minder doorzichtig qua prijs! 'Ja mevrouw als u nu een verkoopsovereenkomst tekent met ons, dan kan u er zeker van zijn dat wij de prijzen van het moment voor u blokkeren, zodat u altijd dezelfde kortingen zal blijven houden. Uiteraard kunnen we dat enkel voor de kasten en niet voor de toestellen...'.

Dus ja ik vertrouw het niet helemaal. Bovendien wist Mevrouw ons te vermelden dat indien we een offerte van een andere keukenwinkel zouden kunnen voorleggen met gelijkaardige kwaliteit die goedkoper was dan hun offerte (met een prijsverschil van +/- 1000 euro) ze natuurlijk de verkoop van een keuken voor zo een prijsverschil niet zouden kunnen laten schieten... . Wat dus wil zeggen dat ze echt wel nog een superhoge marge inbouwen qua winst.

Ik betaal persoonlijk dus liever iets meer, maar waarbij ik toch een zicht heb op de prijs. Bovendien vond ik het startbudget van Bruynzeel eigenlijk echt niet kunnen. Ik hou wel best van goocheltrucs, maar met mijn portefeuille heb ik dat toch liever niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten