woensdag 9 december 2009

Ondertekening


Gisteren hebben we beide een half dagje vrijaf genomen om bij AVL in Beringen te gaan voor de ondertekening van een aantal paparassen.

Ale een aantal is eigenlijk een fameuse understatement...

Eigenlijk komt het erop neer dat we van 14u tot 19u non stop de offertes, bouwaanvraag, lastenboek, ... enz hebben overlopen. Echt heel vermoeiend voor de geest allemaal.

En om deze geestelijke vermoeidheid dan in verhouding te zetten met de fysieke vermoeidheid wordt er ook gevraagd om op elke offerte een handtekening te zetten en op elke bladzijde van de 3 lastenboeken een paraf te zetten.

De bouwaanvraag moet blijkbaar in 16 exemplaren worden opgemaakt... Waarom? Dat vraagt de architect zich blijkbaar ook nog steeds af.

Ondertussen hebben we in verband met de ruwbouw wel al heel wat knopen moeten doorhakken. Blijkbaar waren ze vergeten die pvc platen boven de voordeur en tussen de twee ramen achteraan bij te tellen in de offerte.

Vermits dit een duur grapje zou worden om deze alsnog erbij te voegen (plus dat nu ineens bleek dat dat naar vochtigheid toch niet zo interessant is) werd het voorstel gedaan om de pvc te vervangen door een donkere baksteen (bijna zwart).

Ondertussen weten ze al dat ik een moeilijke ben, maar ik kan me dat dus niet visualiseren. Ik heb dus OPNIEUW een 3D tekening gevraagd (toch niet zo onlogisch, of wel?)

Een andere zaak die beslist moest worden, was de garagepoort. We hadden oorspronkelijk een garagepoort met zo precies kleine nerfjes op, maar dat vond mijn lieve wederhelft maar niets. Dus hebben we gekozen voor een micro-line model. Schaapje dus content.

De ramen die hebben we gehouden met een klein houtnerf motief. Ik vind dat persoonlijk wel mooi en is een stuk goedkoper en onderhoudsvriendelijk dan ramen zonder houtnerf. Uiteindelijk zie je toch het verschil niet meer als je er een halve meter afstand van neemt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten