donderdag 10 september 2009

En toen is de bal aan het rollen gegaan...


Diezelfde dag nog zijn we met Gunter (kwestie van verveling en het hebben van toch gratis kaarten) naar de jaarbeurs in de Brabanthal geweest. Er was eveneens een stand van AVL woningbouw, waar we onze adviseur Luc tegenkwamen. We vertelden hem dat we nog eens een kijkje waren gaan nemen op de bouwgrond in Aarschot en vroegen hem tegen de volgende dag te checken of het lot nog vrij was. De bouwvoorschriften hadden we bij ons eerste verkennende gesprek bij AVL al ontvangen.


YES: de bouwgrond is nog vrij. We zijn toen nog een aantal keer naar daar gereden om te zien of het effectief wel te doen was qua afstand tot ons werk. En ja het is een stuk langer rijden dan Mechelen, maar ja kijk als je geen bouwgrond rond Brussel kan betalen, dan kan je het niet betalen….

Op woensdag 2 september zijn we dan terug naar AVL gegaan om de laatste vragen te stellen betreffende de grond. Na al onze vragen gesteld te hebben, kwam mijn wederhelft op de proppen met een vraag die hij beter in het begin van het onderhoud had gesteld: ‘Ah ja ik had gezien op de site dat er bij ons lot verkocht stond, hebben jullie dat dan al vastgelegd…?’.


Ik viel uit de lucht en Luc eveneens blijkbaar. ‘Oei dat moet ik dan maar even gaan controleren’. Terwijl Luc zijn computer was gaan halen, had ik even de neiging mijn lieve wederhelft zijn nek om te wringen. Waarom in godsnaam helemaal na al onze andere vragen: kon hij dat nu niet eerder gevraagd hebben?’ ‘Ja ik had er niet meer aan gedacht’ was het duidelijk en nietszeggend antwoord van mijn lief ventje… .


Gelukkig! Het was blijkbaar al vastgelegd voor ons! Blijkbaar was een mondelinge optie van een paar dagen geen enkel probleem en had een collega van Luc dit al geregeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten