donderdag 10 september 2009

Wat vooraf ging...


Wij zijn 2 jaar en een half geleden gaan samenwonen na het overlijden van mijn moeder. Vermits we geen kapitaal hadden en ik geen werk (studeerde nog), maar toch iets wouden kopen, hebben we ervoor gekozen een appartement in Mechelen te kopen. Mechelen was op dat moment nog vrij ‘normaal’ qua prijsklasse.


Waarom Mechelen? Deze keuze was niet zo evident, vermits Steven uit Scherpenheuvel kwam en ik uit Zaventem. Mechelen was puur een keuze op basis van het appartement dat we vonden en ons wel lag. Op dat moment hadden we niet zo heel hechte vrienden waar we vaak mee weggingen, dus voor de vrienden moesten we alleszins niet in de buurt van onze woonplaats blijven. De meeste van mijn familie woonden in Zaventem en Vilvoorde, dus in die zin was Mechelen nog niet zo een gekke keuze. Met Steven zijn familie hoefden we niet zo veel of geen rekening te houden.

Na 2 jaar en een half in het appartement gewoond te hebben en er heel wat kosten qua renovatie en verbetering in gestoken te hebben, werden we er een beetje op uitgekeken. Vooral het grote gebrek aan een tuin en een degelijke kinderkamer begon wat te knagen. Op zich is de kleine (cf. halve) slaapkamer wel geschikt voor een baby, maar zo een klein ding groeit al snel uit tot iets groot.


Ook het feit dat ik (Brien) afgestudeerd ben en ook nog eens de job van mijn leven heb gevonden, deed ons beslissen om betere oorden op te zoeken…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten