zaterdag 3 oktober 2009

Plan


Ondertussen heb ik ook al een foutje ontdekt in het plan. Blijkbaar heeft de architect voor het raam in de derde slaapkamer een hoogte neergeschreven van 220cm. Uiteraard niet de bedoeling: het moet 120cm zijn.

Verder heb ik nog niet direct fouten ontdekt, maar zal er waarschijnlijk nog wel een aanpassing gebeuren van het raam in de badkamer. We zouden dit raam liever wat langer en smaller hebben. Dus waarschijnlijk zal er daar een raam van 180cm op 80/100cm gebruikt worden.

Het concept van de trap is niet geheel wat ik in gedachten had, maar bij nader inzien is het voor later wel de beste oplossing: deze trap leent zich perfect tot het plaatsen van een stoeltjeslift-ding. Ook kost een rechte trap over het algemeen een heel stuk minder en was er gewoon geen andere mogelijkheid in dit plan.

Over de afmetingen van de badkamer en de 'master'bedroom maak ik me nog wat zorgen. De badkamer zal lang en smal worden, waardoor ik er precies toch voor opteer om een apart toilet in te voeren zodat de lengte van de badkamer een beetje gebroken wordt. De breedte van de slaapkamer moeten we ook nog eens goed overwegen. 310 cm wilt zeggen: een bed van 180cm + 2 nachtkastjes van ieder 65cm. En dan heb je natuurlijk helemaal geen plaats meer naast de nachtkastjes.

Steven heeft het plan laten zien aan een collega, met daarbij een uiteenzetting over mijn twijfels over de breedte van de badkamer. Reactie van de collega: 'Wat wilt u vriendin daar doen? Ballet?

Om maar te zeggen dat ik waarschijnlijk te veeleisend ben en dus een beetje meer zal moeten tevreden zijn met de mogelijkheden die we hebben...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten